Varmt välkommen önskas jag av mig!

Underbart att vara här. (Applåder!) Långt om länge! Jag som haft den här bloggadressen sedan...hm, 2006. Och jag som älskar att skriva och sprida mina åsikter och tankar! Varför har jag inte bloggat innan? Tidsbrist går ju inte att skylla på - jag som proppar mina dagar (och nätter!) fulla ideligen.

Egentligen är det ganska dumt att börja blogga just NU, när det börjar märkas en tydlig mättnad i bloggeriet. Orkar folk verkligen följa andras bloggar? Och är det egentligen därför man skriver en blogg? För att andra ska läsa den, menar jag. Jo, till viss del kan det nog vara den lilla stund i rampljuset som bloggaren är ute efter. Att vara bra nog att fånga någon annans intresse en flyktig stund, trots dessa stressade tider vi lever i. För min del är skrivandet i sig det viktigaste! Det spelar mig ingen roll om ingen läser, eller om jag skulle ha 20 intresserade trogna läsare. Jag har alltså inte direkt ambitionen att bli er nya BlondinBella! :) Med andra ord är det helt OK för mig att bloggmarknaden är mättad. Jag skriver ändå...för att jag vill.

Mitt syfte är att jag ÄNTLIGEN ska få någonstans att drälla av mig alla tankar, funderingar och kunskap som jag behöver sålla ur mitt huvud. Och recept! Det är ju bra att ha ett ställe att publicera det aldrig så populära Snickerskakreceptet (som egentligen inte ens är mitt!) som jag säkert mailat ut till halva min bekantskapskrets on demand. Dessutom har jag fått typ tusen frågor om HUR jag vinner tävlingar, alltså vad jag skriver för motiveringar och så, vilket känns alldeles ypperligt att kunna dela med mig i en blogg. Vintips, vidarebefordrade jobberbjudanden, rabattkoder och inredningsförslag ska få ackompanjera mer djupgående filosofiska utsvävningar om politik och rättvisa, tänkte jag. :)

Måste man ha en åsikt om allt?   Eller man kanske ska gallra lite. Lägga energin på väsentligheter, som sopsortering!


Jodåsåatt! Det blir nog bra det här! Nu ska jag återgå till vad jag EGENTLIGEN skulle göra här idag, dvs skriva min forskningsuppgift med deadline...IDAG. Yikes. Men men! Genier jobbar bäst under press, I guess! :)

Have a good one!
/J.

Kommentarer
Postat av: Tommy

Hallojs.

Kan bli kul o läsa här mellan varven.



Bror

2011-03-04 @ 11:11:01
Postat av: jessica

heej jemme.

Du kan ju börja med o sätta in receptet på den tårtan som jag tyckte såg goooo ut. Som du sa va hemliiig. Fy diiig. ;)



ha det kanonas

2011-03-04 @ 11:39:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0