Impulsivitetens krabbfond

Ännu en dag har kommit då mitt slaviska beteende får mig att göra underliga saker som jag inte själv begriper mig på. Den här gången var det något helt otippat! Som många vet, så brukar jag idiotsurfa resor som jag sedan övertalar mannen om att åka på, men icke i det här fallet (kanske pga att vi ska til Rhodos om 13 dagar!).
 

Jag har haft ett ovanligt s u g några dagar nu, typ som när man slutat röka och inte är sugen på cigaretter utan något annat, och vad man än äter eller dricker så är det ändå fel. Jag försökte identifiera känslan och provade lite Ben & Jerrys, köttkorv och ett glas vin häromkvällen (Okej, inte samtidigt. Det vore äckligt.). Så idag insåg jag det! Herueka! Jag fick ett plötsligt infall att jag var tvungen att köpa krabba, vilket i sig är konstigt eftersom jag enbart ätit den dystra burkversionen samt grillad krabba vid ett speciellt tillfälle. Inget av det var nämnvärt tilltalande i smaken, vilket gör det hela ännu konstigare. Hur som helst kunde jag ju inte stå emot denna impuls (heller), varpå krabba inhandlades. 614 gram, för att vara exakt. Nicole och jag ägnade oss sedan en stund åt att läsa hur vi skulle angripa det kokta djuret för att erövra köttet, vilket visade sig vara lättare sagt än gjort!

Mitt uppe i proceduren kom jag på att det ju är HUMMER jag var sjukt sugen på! H U M M E R ! Inte krabba! Självklart vill jag nu genast lämna all disk och allt slask och bege mig för att köpa en hummer istället, men lyckades stå emot. Så! Vad gör man nu med en handfull krabbkött, en massa skal och annat pillerirens? Jo! Man bestämmer sig för att koka fond. Så här står jag nu med en gryta full av skal, slemmiga köttrester och lite purjolök som jag tänkte kunde passa in i matsymfonin. Trevligt? Nja. Kreativt? Jodå. Så är du sugen på typ krabbsoppa eller nå´t annat skoj så kom förbi! Det serveras underlig mat hos Casa Qvick idag, min själ!

Over n Out,
Impulsivitetsministern


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0